Lagi dekat, Lagi banyak Cabaran!!


Assalamualaikum w.b.t
Alhamdulillah.. ok iman lama tak post entry berkenaan ilmu.. iman join segmen dan Blogwalking kan..ok tapi kali ni kita kongsi ilmu sikit apa yang iman tau..

pertamanya..iman nak tanya korang tau tak ayat Al-Quran :
"Janganlah kamu mendekati zina"

ok ..iman nak bincang pasal itu lah.. jap-jap korang baca sampai habis eh.. tak pa buat renungan kita bersama..

sebenarnya iman rasa bersyukur iman punyai pengalaman..sebab pengalaman lah yang mengajar kita supaya jangan ulangi kesilapan yang sama..

kenapa iman tulis tajuk ni LAGI DEKAT, LAGI BANYAK CABARAN..
sebenanrnya orang bertudung labuh, orang yang belajar agama sebenarnya CABARAN , DUGAAN couple lagi besar!! 

iman tak sangka iman ada jumpa beberapa muslimah bertudung labuh.. memang labuh tapi couple..
kenapa kita cemarkan title wanita bertudung labuh itu sahabat??



memang ya ..tudung labuh tak menentukan iman kita.. TAPI kita yang bertudung labuh CUBA & PERLU jaga kesucian AGAMA ALLAH.. kalau kau nak couple jangan kau cemarkan nama ISLAM.. pantang betul!!

YA ALLAH..sabar iman.. iman sedih.. orang sekeliling iman ada yang macam tu.. kita jangan main-main dengan agama ALLAH.. kalau kau bertudung labuh maknanya kau patuh agama yang mewajibkan menutup aurat.. habistu?? yang islam LARANG & HARAMkan couple kau tak ikut pulak?? mana boleh islam ambil separuh-separuh...

iman hanya insan biasa..dan iman mendoakan semua sahabt-sahabat iman di blogger di sekolah dan semua sekali menjadi wanita yang benar-benar-benar-benar....SOLEHAH!! supaya kelak kita dapat psangan yang benar-benar SOLEH.. bukan hanya pakaian semata-mata..

 maaf kalau iman buat sapa-sapa ja tersinggung tapi mungkin ini hidayah Allah untuk kita buka minda kita.. jangan tertipu dengan tipu daya SYAITAN yang tersembunyi, sahabat... 

kita sama-sama berubah..untuk menjaga MARUAH seorang wanita akhir zaman..in sha Allah..Amin~

~Beautiful Of Iman~

5 org bersuara!!:

Nur Najah said...

"mana boleh Islam ambil separauh-separuh "
deep ni. agreed with u. :)

Nazihah@Jiha said...

banyak juga sebenarnya tengok begitu waktu kat U huhu kita doakan lah diorang kahwin cepat2 hehe

Anis Khalilah said...

Kita doakan yang terbaik buat mereka ye iman? :) Semoga Allah buka pintu hati mereka dan luruskan hati mereka untuk memilih mana baik dan mana buruk ^^

Scya Lollita said...

nak tumpang sedih sikit boleh tak? :(

siti raihana said...

bgus penulisan iman,,agree with you

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

. Template by Liyana Syafiqah Beautiful Of Iman and Malaysia