Tutorial: membuat scroll box


Assaalamualaikum...hyep semua,
petang2 ni nak relaxkan minda,Liyana nak buat tutorial kat korang..
nak buat scroll box tau tak apa itu scroll box??
tak tau tengok gambar ni:

  
ok nampak tak petak warna merah tu??yang tu la scroll box..
dah tau kan..jom..


1.Dashboard->layout->add a gadget->HTML/javascript
2.pastekan kod ini:

<div style="width:426px;height:100px;overflow:auto; ">
isi kandungan yang korang nak letak
</div>
3.warna MERAH:tukarkan  kepada kelebaran yang korang nak..
    warna HIJAU: tukarkan kepada ketinggian yang korang nak..
   warna BIRU: letakkan isi kandungan yang korang nak letak scroll box.
4.korang PREVIEW..
5.dah jadi SAVE...


~SELAMAT MENCUBA~

0 comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Follow us

Facebook

Popular Posts

copyright by Beautiful Of Iman 2016. Powered by Blogger.

Bonjour & Welcome

Sahabat syurga

ilmu hari ini

ilmu hari ini

Popular Posts

BTemplates.com

Blogroll

About

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © IN PROGRESS DECORATION | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com