Tempat menarik untuk Cuti Sekolah!


Assalamualaikum..w.b.t
pejam celik,pejam celik esok dah masuk bulan 12,
maknanya kita ada lagi sebulan lagi untuk cuti...
korang ada pergi mana2 tak??

tak tau nak pergi mana?meh liyana bagi idea sikit untuk korang pergi bercuti!

1.Sunway Wildlife interactive zoo

Terdapat lebih daripada 150 spesis haiwan yang menakjubkan dan eksotik dari seluruh dunia, bersenang-senang di sisi kecantikan mereka yang unik dan belajar lebih lanjut tentang mereka di Malaysia yang pertama pernah sepenuhnya interaktif dan pendidikan tarikan bertemakan haiwan.

maklumat lebuh lanjut korang bolehlah buka web ini. SINI


2.Wel World,batu pahat ,Shah Alam

Wet World Shah Alam menghadapi Taman indah Tasik Shah Alam dan telah dibina untuk menjadi mesra kanak-kanak dan selamat pengguna. Taman mesra kanak-kanak.Paras airnya tidak lebih daripada 1 meter. Pelbagai tarikan air termasuk Fountain Belia, Cascading Air Terjun, Neptun Cabaran, Atlantis City, Big Splash, Escape Lighthouse, Terowong Slaid Air dan Treasure Island.

maklumat lebih lanjut korang bolehlah buka web ni.. SINI


3.Zoo negara

Zoo Negara Malaysia yang diuruskan oleh Persatuan Zoologikal Malaysia, sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang ditubuhkan untuk mewujudkan zoo tempatan pertama bagi rakyat Malaysia. Zoo Negara kini berusia 48 tahun dan telah matang menjadi sebuah zoo yang terkenal di seluruh dunia. Kami mempunyai sejumlah lebih 5446 spesimen daripada 476 spesies mamalia, burung, reptilia, amfibia dan ikan.

maklumat lanjut korang boleh buka web ni.. SINI

4.Taman rama-rama melaka


Salah sebuah taman Penyenggaraan rama-rama dan Serangga yang Perlindungan Tambahan di dunia. Mengandungi lebih daripada 200 spesis Tempatan termasuk jenis yang sukar didapati iaitu Raja Brooke dan Birdwing. Terdapat juga Koleksi lebih 400 jenis Serangga. Peluang untuk anda dikelilingi oleh Pelbagai rama-rama yang menarik dan berwarna-warni.

maklumat lebih lanjut korang bolehlah buka web ni.. SINI


5.Muzeum perang ,Pulau pinang



penang War museum yang berlokasi di Bukit Batu Maung ini didirikan di kompleks Pertahanan asli yang ditegakkan oleh Inggeris sebelum Perang Dunia 2. Saat bebek, tempat ini menjadi Benteng Pertahanan.

maklumat lanjut korang bolehlah buka web ni.. SINI


*sebenarnya banyak lagi tempat menarik yang boleh kita kunjngi sepanjang cuti sekolah ini...ini antara tempat yang best...

wsalam
~blogger muda~

1 comments:

Unknown said...

lama dah x pergi zoo..
syoknya klau dpt pergi lg..=)

© Faith Journey, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena